Synopsis and Forewords


Title: Love Tangled
Author: Mieramir (Neko Kuma)
Main Character: Nae Eun Rin, Kim Myung Soo, Im Siwan, Son Na Eun
Genre: School life, Teenage life, Romance, Comedy, Love circle
Status: On Going
Episode: Not sure yet

Nae Eun Rin merupakan salah seorang remaja perempuan yang tidak lepas daripada menghadapi dugaan serta rintangan hidup. Walaupun masih remaja, Eun Rin masih mampu menghadapi segala cabaran dengan bantuan rakan sepermainannya, Si Wan. Sebagai salah seorang remaja normal, Eun Rin telah menghadapi masalah soal hati dan perasaan.

Pertemuan pertama antara Eun Rin dan Myung Soo tidak seindah seperti yang disangka. Malah pertemuan itu telah mencipta masalah antara diri masing-masing. Namun pertemuan dan pertelagahan mereka tidak terhenti begitu sahaja. Bermula sebagai rakan baik yang sering bertelagah, tetapi lama kelamaan perasaan itu bertukar menjadi sayang.

Sebagai salah seorang rakan baik Eun Rin, Si Wan sentiasa berada di sisi Eun Rin. Persahabatan yang terjalin sejak kecil membuatkan Si Wan lebih mengenali Eun Rin daripada rakan-rakan yang lain. Persahabatan yang terjalin, masih lagi terjalin dengan baik walaupun mereka berdua meningkat dewasa. Sikit demi sedikit, perasaan sayang mula bercambah antara mereka. Eun Rin beranggapan perasaan sayang yang dirasai Cuma perasaan antara rakan baik. Tetapi berlainan dengan Si Wan. Dia beranggapan bahawa perasaan sayang itu ialah perasaan cinta dia kepada Eun Rin yang tidak terungkap.

Bagaimanakah Myung Soo membuat keputusan? Kekal berpegang pada janji yang telah diukir atau tidak? Adakah Eun Rin dan Myung Soo berjaya bersatu dengan kehadiran seseorang yang tidak diingini? Bagaimanakah perasaan Si Wan setelah mengetahui semua ini?

Forewords :

Myung Soo : “Letting her go is the best thing I can do. Just, forget everything.”

Eun Rin : “Aku harap aku tak kan pernah terlibat dalam konflik ni. This is just a bad dream right?”

Si Wan : “I’m here to protect you.”

Hyo Min : “Setiap manusia melakukan kesalahan.”

Na Eun : “Having you is the best gift in the world.”

Okay sinopsis panjang

0 comments: