Take Care Of My Boy- Chapter 1


Myunghee's POV :

Aduhai , penat lah nak kena pergi satu kedai ke satu kedai nak tanya ada kerja kosong ke tak? Suzy dah ada dah kerja dia . Aku ni hah , masih lagi tak dapat kerja . Ahh , geramnya . Kenapa tak ada yang nak ambil aku ni . Aku tak ada kemampuan ke ? Eh , aku adalah . Mereka  je yang tak nampak ! Belum cuba , belum tahu lah . Myunghee mengomel sendirian .

Tiba di depan café …

Yang ni , kalau aku mohon tak dapat jugak , putus asa ajelah . Cukuplah , tak sanggup aku nak tebalkan muka lagi . Esok je lah sambung . Itu pun kalau aku rajin dan kalau Eli oppa tak membebel .

“Ahjusshi , ada kerja kosong tak ? Tak kisah lah kerja apa-apa pun boleh yang penting gaji tu mesti ada lah, hehe ”

“Mianheiyo , tak ada kerja kosong lah kat sini . Tapi ahjusshi ada dengar yang hospital depan tu tgh mencari orang . Barangkali ada kerja kosong . Ahjusshi tak tahu lah pula kerja apa tapi kamu boleh cuba nasib . Manalah tahu dapat , rezeki kamu jugak . ”

“Chincha?” dengan muka yang agak tak boleh blah . Aku hampir menjerit .

Ahjusshi menganggukkan kepalanya  . Aku terus bergegas pergi ke hospital depan café tadi. Sangat lah excited . Dalam hati ni tak habis-habis berdoa mudah-mudahan adalah kerja kosong untuk aku . Penat wehh !

Depan kaunter …

“Excuse me , nurse . Boleh saya tanya sikit ? Saya dengar dekat sini ada tawaran kerja kosong , betul ke ?

“Mian ,takde lah dik . Orang lain dah ambil kerja kosong tu semalam.” Harapan ku hancur. Macam mana aku nak balik. Kalau aku balik mesti Eli oppa membebel je suruh cari kerja. Kyaaaaaa! Nan ottokhe ?
Apa lagi alasan aku nak kelentong oppa ni ?

Aku terus melangkah keluar hospital.

“BUKKKKK!”

“ Aduhh,sakitnya.” Aku menggosok bahuku. Aku memandang ke hadapan. Alamak! Ahjumma mana aku langgar ni? Kesian dia. Orang lalu lalang pandang hanya memandang situasi yang terjadi sekarang ni, Dah lah aku langgar ahjumma mana entah, lepas tu orang pandang je. Tolong nya tidak. AAAAHHHHH! Malunya. Eli oppa,help me!

“Ahjumma,ahjumma okey tak? Nak saya bawa ahjumma pergi jumpa doktor?”
Aku mengutip barang-barang ahjumma yang terjatuh dia atas lantai. Aduhai, kesian ahjumma ni, barang yang dia angkat bukannya ringan.

“ Takde pape. Ahjumma okey je. Tak perlu risau.”

“ Ahjumma, mari saya tolong ahjumma bawa barang apa yang patut.” Sejak bila kau jadi baik ni Myunghee?

“ Takpe ke?”

Takpe. Saya tak kisah.”

“Mari ikut ahjumma.” Aku hanya mengikut ahjumma itu sambil membawa barang-barang kepunyaan ahjumma

Dekat pintu bilik …

Kaki aku melangkah ke dalam bilik itu , setelah aku mengangkat kepala lantas mata aku tertancap pada tubuh seorang pemuda yang kelihatan sebaya dengan aku sedang terlantar di atas katil . Kasihannya .

“Siapa ni ahjumma?” Aku terus bertanya dengan cepat. Ceh,Myunghee,kau ni memang gatal eah. Asal nampak laki handsome,comel cepat je eh. Ahjumma tu baru je nak duduk, mahu melepaskan penat.

 “ Kamu ni. Sabar lah. Ahjumma penat. Sekejap eah.” Ahjumma itu menarik nafas sebentar.

Tu lah kau Myunghee. Tak reti sabar.Cehh. “ Dia ni anak majikan ahjumma. Nama dia Kim Myungsoo. Ahjumma kena jaga dia. Hurmm, sebenarnya ahjumma tengah cari seseorang untuk gantikan ahjumma selama 3 bulan. Ahjumma ada hal.” sambung ahjumma selepas dia menghembuskan nafas lega.

Wahh,ada kerja kosong lah. Rezeki aku. Oppa, Myunghee dapat kerja. Nak je aku melompat kat situ. Sabar Myunghee. Sabar. Jangan gelojoh sangat. Kau belum cakap lagi kat ahjumma tu yang kau tengah cari kerja.

“Ahjumma nak cari seseorang yang boleh gantikan ahjumma untuk tiga bulan ke? Saya boleh ahjumma. Lagipun saya tengah cari kerja lah sekarang ni?”

“Kamu boleh? Okey. Gumawo[Thanks] gantikan ahjumma buat sementara waktu ni. Oh ye,Nama kamu?” Ahjumma itu bertanya.

Ahjumma setuju? Yeayy. Aku dapat kerja. Aku ni excited sangat dapat kerja sampai lupa nak beritahu nama aku.

“Myunghee imnida. Kim MyungHee. Ahjumma,saya kena buat apa? Jaga siapa?”

“Ahjumma nak kamu tolong jagakan Myungsoo ni. Ahjumma akan bayar berapa je yang kamu mahu.” sambil mengelus rambut lelaki itu . Pandangannya redup je bila merenung lelaki tu .

“Dia tak ada keluarga ke?” Laju je soalan tu keluar dari mulut aku .

Ada . Tapi keluarga dia sibuk dengan masalah kerja . Sebab tu ahjumma cari seseorang untuk, jaga Myungsoo. Ahjumma percaya yang kamu boleh jaga dia dengan baik”

Ohh, terharunya aku. Dia kata aku baik . Eh , bila masa dia cakap aku baik ? Ah , takpelah . Aku anggap tadi sebagai pujian .

“ Gumawo ahjumma . Myunghee boleh jaga dia . Myunghee akan cuba . Gumawo ! ” Aku mempamerkan eye-smiled dekat ahjumma . Kelebihan aku tu . Hehe .

“Kamu datang jaga dia pukul 8 pagi dan balik pukul 10 malam. Boleh? Segala jadual nanti ahjumma akan bagi . Kamu hanya tengok-tengok kan dia dan kalau boleh banyakkan bercakap dengannya . Dia boleh dengar apa kita cakap cuma tak boleh nak bergerak . Ahjumma serahkan semuanya pada kamu ya . Fighting ! ”

“Boleh je . Set! Tapi ahjumma , Myungsoo ni kenapa? ” Kenapa lah aku sibuk sangat nak tahu .

“Dia koma kerana kemalangan . Dah 4 bulan dia tak sedarkan diri . Kecedaraannya teruk di bahagian kepala . ”

“Ouh , kasihannya dia. Muka comel tapi sayangnya tak dapat bergerak. ” Aduhh , terlepas pulak perkataan comel tu. Nanti ahjumma mesti ingat aku syok kat mamat ni. Malunya aku !

“Haha, kamu dah suka kat Myungsoo eh? Dia memang handsome . Kamu boleh jaga dia mulai esok.
Dahla tu, ahjumma bergurau je. Muka kamu dah merah dah .” Haa , kan betul . Ahjumma ><

Wahhh , malunya aku . Kenapa lah time ni muka nak bertukar merah ni . Dah dah, buat tak tahu je .

“Gumawo!”  bow 90 degrees

“It’s okay. Ahjumma nak keluar sekejap.”

“Ahjumma, sekejap. Nak tanya ni umur myungsoo ni berapa ? ” Ahjumma tu baru je nak keluar dari bilik tapi terpaksa berhenti sebab nak jawab soalan aku . Hihii

“ 19 tahun . ” Ohh , tua dari aku setahun je . Kena panggil oppa lah. Tapi baru kenal mana boleh suka-suka hati je . Dah kenal ke ? erk , Myunghee stop it !

“ Ahjumma ! Myungsoo ni macam mana orang nya ? ” Lagi sekali , baru nak melangkah terpaksa berpatah balik. Namun, ahjumma masih mempamerkan senyuman .

“ Dia ni jenis yg degil sikit . Tapi baik hati orangnya cuma kita je yang tak perasan . Dia suka dengar orang bercerita . Setakat tu jelah yang ahjumma tahu . Itupon sebab ibu myungsoo yang bagitahu sikit-sikit . ”

“Ouh , iyeke? Myungsoo ni mesti famous kan kat sekolah . ” Kenapa aku tiba-tiba jadi peramah ?!

“Ha’ah, memang famous . Berpuluh-puluh surat cinta tu kat rumah tapi takde satu pon yang myungsoo baca . Katanya dia tak minat . Mereka tu nak kenal dengan dia pon sebab rupa dan duit je . Cuma.erkk ”

“ Cuma apa?”

“Takde pape lah, kamu tak perlu tahu.”

“AHJUMMA!”

“ Haa , apa lagi nak tanya ? Tak habis lagi ke ? Penat nak jawab soalan kamu lah. ” Haha , muka ahjumma sangat kelakar time ni. Dia dah bengang dah tu .

“Handphone ahjumma tertinggal ni. Ada orang tengah call lah. Hehe , janganlah marah. Nanti bertambah-tambah kedut tuu ” Haha, kesian ahjumma kena sakat dengan aku .

“ Annyeong ahjumma ! Myunghee balik dulu siap-siap , esok Myunghee datang balik ye ! ”

Yes! Aku dapat kerja. Yeah! Mesti Eli oppa suka ni. Aku kena beritahu Sue Ji ni. Mesti dia happy. Eah,lupa pula. Aku teringat Eli oppa ada cakap kalau dapat kerja, dia nak belanja aku makan. Yeah! Aku dapat makan free. Mulai esok kerja aku akan bermula . Aku akan jadi seorang nurse yang paling terbaik dalam dunia ni sampai takde siapa berani nak tanding aku ! Muahahaha . Besarnya anganan kau Myunghee . Jangan haraplah .


Dayah dan Kuma banyak tolong eden dalam ff ni. Thanks a lot ((:

7 comments:

hani farhana said... [Reply]

kyaa~ best ! sambung !!

Aff_KS said... [Reply]

Besttttttttttttttttttt!

Anis Amirah said... [Reply]

Miraaaa, besssttt ! Sambung ! Hahaha.

hara said... [Reply]

sambung! sambung! nak tggu donghae! LOL ~ hahah~

hara said... [Reply]

aaaaa~ sambung! sambung! nak tggu donghae! >.<
LOL~

℘ofia ღ said... [Reply]

Unnie , cepat buat ni ! Best (Y)

℘ofia ღ said... [Reply]

Unnie , cepat sambung ! hihi. Best (Y)